Helsingborg med mera

Japp i helgen drog jag och min vapendragare Tess mot Helsingborg, hittade en trevlig bussresa för en liten peng och ett par fribiljetter till en Cabaret min vän Matilda varit med i.Det fanns ju liksom inget alternativ. Denna 24-timmars spontantripp var precis vad jag behövde för att inte deppa ihop i höstmörket. Jag skrattade så mycket att jag nästan kissade på mig, dansade tills fötterna värkte och var mycket stolt över min fina vän som dansade grymt  i kvällens show. 
 
Det var en kort och snabb resa men gav mig så mycket glädje. Jag är så sjukt tacksam över mina fina vänner som är utspridda överallt. Lyckligt lottad tjej. Dock var söndagens bussfärd hem kanske inte lika trevlig som på ditvägen , kombinationen bakis och buss ja ni kanske förstår själva. 
 
Hann inte mer än att komma hem och sova en natt sen kom mina käraste hit, så just nu känns livet rätt jävla bra. Göteborg är grått och regningt och ger oss desto större anledning att sitta inne med tända ljus och mysa. 
 
Kom iväg på en klass igår i alla fall vilket som vanligt är väldigt gött för danshjärtat, dock mindre träningsvärk idag än vad jag trodde vilket är rätt skönt. 
 
Idag kom vi ur lägenheten först vid 13, hehe sa någon sovmorgon. Gav oss ut i regnet och strosade runt en stund på stan och fikade i flera timmar. Djupa diskussioner, pussar och höstmörker jo men det är rätt mysigt ändå. Sedan vart det hem för att laga mat och fika en sväng med Oskar. 
 
 
 
 
 
                                                                                    PUSS
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amandalovisalidholm.blogg.se

Ett liv som frilansande dansare är inte alltid det lättaste. Att bo i sin väska , inte veta vart nästa jobb är och hålla träningen igång hör till en del av vardagen. But if theres passion theres hard work!

RSS 2.0