Mondayfun!

Happy Monday, 
 
Yes idag hade jag en riktigt rolig dag på kontoret. Hällde en halv flaska olivolja i håret, målade läpparna kolsvarta drog på mig svarta kängor och tog med mig Ida och Tess för att spela in en dans film. Det regnande, det blåste och det var jävligt kallt, men det var även sjukt roligt.Jag och Ida hade tre fantastiska år i hop på Katedralskolan och det var så roligt att få dansa med henne igen. Det var ett par år sedan och vi gick både åt samma håll men ändå olika, sen jobbar vi ihop fem år senare och allt bara klickar. Så är det med vissa människor. Det var grymt roligt att få jobba med henne igen i alla fall och se all utvecklig och erfarnhet hon fått med sig. Inspiration i en kär vän. Resultatet får ni vänta med ett litet tag till, men är övertygad om att det kommer bli grymt! 
 
 
Annars så sitter jag här och tänker på den tiden jag haft här i Göteborg, det har varit en viktig tid ändå i mitt liv. Jag har fått kämpa väldigt mycket känslomässigt av många olika skäl, en pojkvän som är långt borta, dansen som inte riktigt hunnits med på det sättet jag vill, jobbletande och en kris i mig själv. Däremot så har jag varit nära min fina familj, jag har fått pussa på min tjejor varje dag, jag har bott brevid min bästa vän för första gången på flera år och jag har vuxit mycket i mig själv. 
 
För att inte bli galen av känslan att inte kunna dansa så mycket som jag velat så satte jag upp ett mål eller som min pojkvän sa till mig, skaffade mig ett syfte. Mitt syfte och mål har varit att samla i hop pengar så jag kan leva i den verkligenhetetn som jag vill. Och man måste ju börja någonstans, med ett studielån stort som ett berg och utan arbete så var det inte så lätt men jag hittade min väg. Bara på den korta tiden jag varit här har jag hunnit med tre olika jobb och har försökt ta varenda ny erfarenhet med mig. 
 
 
Nu är det dock dags för nya erfarenheter, blir ett par dagar på resande fot innan jag sitter där för mig själv nästa helg i Berlin. Lich och Visby Im coming for you.
 
P.s För övrigt var min helg underbar, med firande för min fina Tess som fyllt 25 år. Full som en kastrull och svettig av dans.  KÄRLEK på e
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

amandalovisalidholm.blogg.se

Ett liv som frilansande dansare är inte alltid det lättaste. Att bo i sin väska , inte veta vart nästa jobb är och hålla träningen igång hör till en del av vardagen. But if theres passion theres hard work!

RSS 2.0